You have to be careful with speculating. We don’t know how early into development that proposal was, and how many of the familiar elements had been conceptualized, whether from the final game or even the pre-release.
From the pre-release text translations, we know that by November 1994, they had already started writing the text for receiving the time egg from Gaspar, so presumably most of the revival quest details (other than Belthasar) had been settled by those final months.
Hey... what is Death peak past then? Was it originally?
At one stage of development, there was no Death Peak. At least, that’s what a note in the untranslated Dream Team interview from the V-Jump Player's Guide says. I forget exactly what I read through Google Translate, but that section had Toriyama talking about how he didn’t follow directions and drew a fire sword instead of an ice sword, and a mention there weren’t any snowy mountains in the game. I should dig up my partial transcription so you can see for yourself.
Edit:
From page 151
イラストと同じ場面をゲームの中に作るのって大変じゃなかったですか。
坂口:構図は多少変っちゃいますけどわ、イメージとして、このイラストをゲーム画面にしたらこうなるだろうなっていう形で連想できるレベルまでは近づけました。森なら森の背景を描くときに背景のデザイナーの目の前にそのイラスト貼るんですよ。で「最終的にこのシーンが作れるような森にして」っていうオーダーだったんです。
鳥山:逆にそれが足かせになっちゃったりしないですか。
坂口:ただ全部のシーンじゃないですから。全体の1/3くらいですかね。この雪原がね、ちょっと難しいんです。雪山がないらしくて。
(※対談の時点では死の山は存在しなかった)
鳥山:これはわ、注文と逆にやっちゃったんです。本当は「氷の剣で」って注文だったんですけど、剣はもともと氷みたいなものですから、氷にするのは難しかった。だから逆に炎にしちゃったんですよ。